Koncept vytváříme na míru klientovi dle obdržených požadavků a očekávání. Cena je stanovena od časové náročnosti realizace a mediálního zásahu.
Podklady od klienta se odvíjejí od typu FB komunikace:
grafika v otevřených datech (photoshop/indesign) produkty pro nafocení či k využití product placement (např. do videa/livestreamu)
video MP4 na šířku 1280px x 720px a/nebo na výšku 1080px x 1920px o velikosti do 4 GB s maximální délkou 240 min (nedoporučujeme dodávat ke sdílení video z Youtube, jelikož Facebook snižuje zobrazení a generuje tak nižší organický dosah). Pokud nemá klient video, navrhnneme scénář a video natočíme.
event cover 1920px x 1080px, cover 800px x312px, profile 180px x 180px
Facebook stories 1080px x 1920px
panoramatická fotografie či video (pro 360° koncepty) XML feed (pro product katalog) obrázek JPG, JPEG, PNG či RAW 1200 x 630px (pro klasický post)
Výhry v případě, že jde o soutěžní koncept
Motivy, text a hashtagy jsou navrženy kreativním týmem tak, aby nejlépe vyhovoval dané skupině a kampaň dosáhla co největšího zásahu. Klient dodá hlavní komunikační linku pro inspiraci a zdůrazní, co by chtěl mít v textu obsaženo. Doporučená délka textu je do 120 znaků s možností označit profil klienta.
URL adresu, na kterou odkazovat.
Finální výstup je zaslán klientovi ke schválení
Po skončení je vytvořen reporting statistik a celkové vyhodnocení.
Základní formáty:
FB Post – klasický obrázek a/nebo video, text
FB Livestream video
Živé vysílání s moderátory a influencery ve studiu
Kreativa s call-to-action určená k hlasování pomocí emotikonů a/nebo speciální mechanika pro kvízy či tipovačky
Koncept vytváříme na míru klientovi dle obdržených požadavků a očekávání. Cena je stanovena od časové náročnosti realizace a mediálního zásahu.
Podklady se odvíjejí od typu komunikace a finální kreativa je navržena a realizována kreativním týmem. Klient typicky dodává dle typu komunikace:
Photoshop/InDesign)
image fotografie v doporučené velikosti 1080px x1080px a ve formátu JPG, JPEG nebo PNG.
product placement (do videa nebo livestreamu)
Instastories 1080px x 1920px o délce do 1 minuty.
Text a hashtagy jsou navrženy kreativním týmem. Klient si může dodat hlavní komunikační linku pro inspiraci, či zdůraznit, co by chtěl mít v textu obsaženo. Doporučená délka textu je do 90 znaků a 6 hashtagů.
URL adresu, na kterou odkazovat
Finální výstup schvaluje klient a garant sociální sítě
Po skončení je vytvořen reporting statistik a celkové vyhodnocení.
Branding podléhá schválení brand manažerem a je vždy technicky zkontrolován.
Text v kreativě musí být dobře čitelný: velikost min. 11px, max. 28px, a má vysoký kontrast vůči podkladu.
Doporučujeme, aby branding obsahoval call-to-action, které podporuje motivaci kliknout. Akční slova například „Podívej se”, „Soutěžit“, atp.
Doporučená pozice pro logo klienta je na pravé straně brandingu. Velikost loga klienta musí být v přiměřeném poměru k logu webu.
Kreativa nemá stejnou barvu pozadí jako web, je dostatečně odlišená od obsahu.
Branding je fixní bez opakování.
Interscroller
Formát: jpg, png (nelze použít HTML5, pouze statický obrázek) + URL
Kreativa: 600 x 1080px
Velikost: do 70 kB
Popis formátu: Mobilní formát fungující na principu posouvání obsahu na popředí a to rozdílnou rychlostí, než posouvání pozadí, které zůstává na svém místě ke vztahu ke stránce. Umožňuje uživatelům stránek převzít kontrolu nad zobrazením reklamy a prohlednout ji jejich vlastním tempem. V rámci celkové výšky kreativy vzniká prostor pro příběh, který je vnitřní hodnotou samotného formátu s účelem vybudit zvědavost, a oslovit uživatele stránek k akci.
Bannery “Square” a “Sky”
Formát: jpg, gif, html5 + URL
Kreativa: 300px x 600px nebo 300px x 300px
Velikost: do 70 kB
Video
Formát: mp4 720p HD 1280×720 (formát 16:9) + URL
Úroveň hlasitosti: -10dB
Velikost: do 5 MB
Délka videa: do 30s
Pozice:
instream (preroll, postroll) – reklama se zobrazí před spuštěním videa nebo po jeho přehrání
outstream (inRead) – reklama se zobrazí při pohybu po stránce mezi odstavci. Lze využít i další formáty:
square video: 1080×1080 (formát 1:1)
vertical video: 720×1280 (formát 9:16)
Audio formáty
Audio spot
Formát: mp3
Úroveň hlasitosti: -10dB
Velikost: do 1 MB
Doporučená délka audia: 30s
Pozice: instream (midroll)
Audio reklama se přehrává v reklamních breacích vysílání. Odbavení lze zacílit na programové pásmo vč. cílení na uživatele dle regionu.
Popis výher – seznam a podrobnější popis hlavní ceny
Jak často se vyhrává – denně/týdně
Kvízové otázky – tip nebo výběr z možností (doporučeno max 3)
Popis produktu, značky spojované se soutěží – 500 znaků
Odkazy na stránky zadavatele – URL adresy
Způsob distribuce výher – v případě, že neodbavuje distribuci výher klient je třeba doručit výhry nejpozději 3 dny před startem soutěže.
Další grafika – produktové obrázky do galerie – max 300 kB
Pravidla:
Výherní ceny do soutěže podléhají schválení rádia.
Dodání veškerých podklady (loga, obrázky, texty) týden před zahájením kampaně.
Doporučujeme kombinovat poutání přes sociální sítě, posty s prolinkem na stránku soutěže, newsletterem a poutáním ve vysílání
Promo soutěže na hlavní straně v sekci „Soutěže“ (1 týden), pak se přesouvá do archivu.
Herní řád s pravidly, podléhá schválení právního oddělení
Podpora on-air soutěž
Forma: Redakčně zpracovaný článek k probíhající on-air soutěži.
Podklady:
Základní specifikace jako pro On-line soutěž
Herní řád
Fotosoutěže a speciální soutěže
Soutěžní stránka vytvořená na míru klientovi.
Doporučujeme kombinaci komunikace s dalšími formáty: teasing na sociální média (Facebook, Instagram, apod), Branding a Interscroller, PR článek.
Typická realizace:
Koncept soutěže vytváříme na míru klientovi dle obdržených požadavků a očekávání. Cena je stanovena od časové náročnosti realizace a zahrnutých mediálních jednotek.
Podklady – branding stránky, logo, produktové obrázky, texty v otevřených datech (photoshop/indesign) – výhry a požadavky pro zahrnutí je nutno odevzdat a domluvit minimálně 3 týdny před publikací, jinak nemůžeme garantovat včasný a správný start kampaně.
Zajistíme reporting statistik a vyhodnocení soutěže.