Evropa 2 dvojkou českého rádiového trhu, Frekvence 1 začíná oslovovat mladší

7. 11. 2018

Rádio Evropa 2 si oproti poslednímu měření Radioprojektu polepšilo v ukazateli poslechovosti včera (meziroční nárůst dokonce o 57 tisíce posluchačů), denně si ji pak naladí 915 tisíc posluchačů. Oproti předchozímu měření přeskočila i veřejnoprávní Český rozhlas 1 Radiožurnál a dostala se tak na druhou pozici. Evropa 2 si polepšila také v ukazateli share, který meziročně vzrostl o 0,8 % a zaujímá tak 9,6% podíl na trhu. Obdobný podíl na trhu (9,7 %) vykazuje také Frekvence 1. Suverénním lídrem na trhu rozhlasové reklamy je i nadále mediální zastupitelství Radiohouse, jehož rádia si denně naladí téměř 3,3 milionů posluchačů.

 

Jsem velmi ráda, že Evropa 2 dlouhodobě vykazuje nárůsty v ukazatelích poslechovosti, protože to jen dokazuje, že hudební rádio, které je plné vtipu a nadsázky, posluchače baví. Proto také připomínáme v kampani, že posluchačům u nás držíme flek. U Frekvence 1 probíhá postupný facelift a věřím, že jeho dopad se pozitivně odrazí v číslech Radioprojektu v horizontu jednoho roku. Změny nemohou být razantní, abychom neztratili stávající příznivce, ale naopak postupně nabírali nové posluchače. Už v tuto chvíli můžeme z detailního přehledu čísel vyčíst, že Frekvence 1 značně omladila svou posluchačskou základu. To je skvělá zpráva zejména pro naše obchodníky, protože se jim rozšiřuje zadavatelská oblast,“ říká Martina Říhová, výkonná ředitelka Active Radio a dodává: „Příjemně nás překvapuje také rádio Bonton, kterému meziročně vzrostla týdenní i denní poslechovost.“

Rádio Frekvence 1 si denně naladí 741 tisíc posluchačů, týdně více než 1,4 milionů posluchačů. Evropu 2 si týdně naladí více než 1,6 milionů posluchačů, denně pak dokonce 915 tisíc posluchačů. Z hlediska podílu na trhu je s 9,7 % Frekvence 1 trojkou českého éteru. Evropa 2 si oproti předchozímu měření Radioprojektu (pro SKMO realizují agentury STEM/MARK a Median) polepšila o 0,1 % a nyní zaujímá share 9,6 %, což je opět meziroční nárůst o 0,8 %. Rádio Bonton si meziročně polepšilo v ukazateli denní i týdenní poslechovosti. Oproti loňskému roku vzrostla týdenní poslechovost o 24 % a aktuálně si rádio Bonton naladí týdně 72 tisíc posluchačů.

Z mediálních zastupitelství i nadále zůstává nejsilnější Radiohouse, který představuje 50,4 % celkového trhu. Denně si pak rádia ze skupiny Radiohouse pustí téměř 3,3 miliony posluchačů, týdně dokonce 5,2 milionů.

Ve třetím čtvrtletí letošního roku došlo také k mírnému nárůstu v čistých investicích do rádiové reklamy. Meziročně investice do rádiové reklamy vzrostly dokonce o cca 7,3 mil. Kč.

Na tiskové konferenci Radioprojekt prezentovali kolegové speciálku pro klienta Lidl, kterou připravila Evropa 2. Jsem velmi ráda, že prezentace zaujala účastníky akce ze řad odborné veřejnosti, protože právě na takovýchto případových studiích je vidět síla rádia v kombinaci s našimi sociálními sítěmi a online médii,“ dodává Říhová.