Ceny za české podcasty uděleny

27. 6. 2019

Střecha Lucerny se stala v úterý 25. června dějištěm udílení historicky prvních cen za nejlepší české podcasty za poslední rok. Odborná porota ocenila autory podcastů v celkem pěti kategoriích. Titul nejlepší podcast roku a šek na kampaň v online médiích skupiny Active Radio a.s. v hodnotě 100 000 Kč si odnesla Magdalena Sodomková za sérii podcastů Matematika zločinu.

České podcasty se hlásí o slovo

Podle průzkumu agentury Nielsen Admosphere z června 2019 10,7 % české internetové populace zná pojem „podcasting“ a 31 % populace už o podcastech alespoň někdy slyšelo. „České podcasty se hlásí o slovo a tuzemští tvůrci podcastů na rostoucí trend reagují. Tvoří podcasty na nejrozličnější témata a svým posluchačům přináší kvalitní a relevantní obsah. Jsme rádi, že jim můžeme být nápomocni v jejich úsilí a podporovat původní tvorbu,“ uvedla výkonná ředitelka Active Radio a.s., Martina Říhová. Spolu s Magdalenou Sodomkovou si z Lucerny odnesli ocenění také Iva Jonášová a Edita Kudláčková z Radio Wave za podcast „Zhasni!“ v kategorii Podcast veřejné služby, Jiří Rostecký za podcast „Mladý podnikatel“ v kategorii Byznys a podnikání, Tereza Salte za podcast „V oblacích“ v kategorii Lifestyle a konečně také Hana Štipák za stejnojmenný podcast v kategorii Společnost a zdraví.

Youradio Talk šije playlisty na míru

Vedle udělení cen si přítomní mohli prožít podcastový příběh nekorunovaného krále českého obsahu, Petra Máry, či se inspirovat posledními novinkami ze zákulisí nové aplikace Youradio Talk. Aplikace Youradio Talk z dílny mediální skupiny Active Radio a.s. je právě novou platformou pro konzumaci audio publicistiky, jejíž vývoj podpořila Google Digital News Initiative. Přináší personalizované zpravodajství, původní tvorbu a agreguje dostupné české podcasty. Svým uživatelům dokáže na základě osobních preferencí z odebíraného a doporučeného obsahu vytvořit playlist šitý na míru.

Programatická audio reklama staví na pozornosti

Ačkoliv postu na sociálních sítích uživatelé věnují doslova jen okamžik, poslech podcastů často dosahuje desítek minut. Nevídané soustředění takové pozornosti jednoho uživatele přináší nové příležitosti inzerentům, a proto po čas léta v aplikaci Youradio Talk startuje testování pilotních kampaní programatické audio reklamy. Active Radio a.s. je prvním subjektem na českém trhu, který formát programatické audio reklamy inzerentům nabízí.